1. RC RALLY SRNÍN 2009 - komentář

Premiérový ročník RC RALLY SRNÍN 2009 opět zimní soutěží!

Letošní PGD RC RALLY CUP měl uplynulou neděli v kalendáři již druhou soutěž, kterou byla 1. RC RALLY SRNÍN 2009. Organizaci a kompletní zajištění této soutěže si vzal na starost Pit Bull RC Rally tým, který se pravidelně místního RC šampionátu zúčastňuje. Již v komentáři k první soutěži, kterou byla 4. RC RALLY ARCTIC 2009 jsem podotýkal, že se konečně jednalo o pravou zimní soutěž. Ale zima tohoto roku je opravdu neúnavná, a tak i 1. RC RALLY SRNÍN 2009 se odjela na sněhu a ledu (když píši i na ledu, tak mám na mysli část rychlostní zkoušky, která se opravdu jela na čistém ledovém povrchu). Počasí ale polevilo v minusových teplotách (možná to ale bylo dobře …), a tak se během celé soutěže teplota pohybovala jen lehce pod bodem mrazu (můj odhad), ale za to dost pěkně chumelilo.

Speciální úsek rychlostní zoušky s ledovým povrchem prověřil všechny soutěžní vozy (foto: D.Benych) Do závodu se přihlásilo celkem čtyřiatřicet jezdců, na které čekalo osm měřených úseků. Do samotného závodu sjelo ze startovní rampy o jednoho pilota méně. První sekci rychlostních zkoušek stěží vydržela Škoda 130 RS Jana Lauka, který se trápil v hodnocení kategorie F2. Technické problémy jeho vozu už v počátku soutěže znamenaly velikou ztrátu s konečným odstoupením ze závodu. Stal se tak jediným účastníkem soutěže, který se odpoledne nevrátil do uzavřeného parkoviště. Jiné problémy měl hned v úvodu také Michal Nodes. Ne že by mu jeho Honda Civic Vti nejela, ale pilot si doma zapomněl vysílačku. A bohužel RC auto bez vysílačky nejede, což pro Michala znamenalo hned v první erzetě přidělení náhradního času. Poté si jezdec pro vysílačku dojel a vše již bylo v pořádku. Když jsem se ptal, jak je to možné, že si vysílačku zapomněl doma, tak mi bylo odpovězeno, že má na závody tři tašky, ale jenom dvě ruce. Holt v té třetí tašce byla již zmiňovaná vysílačka. A jak vypadalo pořadí po prvních dvou rychlostních zkouškách? Vedení v soutěži se díky vítězství na obou měřených úsecích ujal Frantin Doležal s Mitsubishi Lancer WRC. Se sedmi sekundami ztráty byl za ním Radek Pavliš s hondou a na třetím místě se pohyboval Tomáš Lovčík s fiatem. Nejrychlejší časy v hodnocení skupiny N zajížděl Tomáš Moravec se Subaru Impreza WRC. Nejrychlejší dvoukolkou byl při svém prvním startu Citroën Saxo Kit Car řízený Radkem Galkem.

Ledový povrch prověřil i samotné piloty ... (foto: D.Benych) Další sekce rychlostních zkoušek zavedla účastníky na část zamrzlé plochy, kde se nacházel ledový povrch, který byl lemován sněhovými barierami. Klíčem k úspěchu na tomto velice klouzavém povrchu se stala jízda hlavou a velice citlivé ovládání plynu. Smazaly se zde rozdíly mezi áčkovými a enkovými motory. Vedoucí pozici si udržel Frantin Doležal, který byl nejen nejrychlejším jezdcem absolutně a ve skupině A, ale byl také nejrychlejším „důchodcem“ v kategorii seniorů. Další celkové pořadí zůstalo nezměněné, tedy druhý Radek Pavliš, třetí Tomáš Lovčík.

Následující dvojice erzet měla opět vítěze v podobě nejrychlejších časů Frantina Doležala, který tak svůj náskok na čele soutěže zvýšil až na necelou půlminutu. Nelítostný souboj o druhé a třetí místo probíhal mezi Radkem Pavlišem a Tomášem Lovčíkem z týmu RCT Krumlov. Úspěšnějším a tudíž rychlejším byl Tomáš Lovčík s Fiatem Grande Punto S2000, který se dostal na průběžné druhé místo. S pouhou jedinou vteřinou ztráty se na třetím místě pohyboval Radek Pavliš s hondou. Nejrychlejším „enkařem“ byl stále Tomáš Moravec, který byl po šesté rychlostní zkoušce na sedmém místě absolutně.

I na druhé soutěži fungoval pojízdný bufet, zde malá ukázka z jeho sortimentu (foto: D.Benych) Až sedmá a osmá rychlostní zkouška měla jiného vítěze než Frantina Doležala, který si již kontroloval svou vedoucí pozici v závodě. Vítězem sedmé erzety se stal Tomáš Lovčík, osmé Pavel Kosa s Mitsubishi Lancer WRC. Po projetí cílem poslední rychlostní zkoušky se Frantin Doležal s vozem Mitsubishi Lancer WRC stal vítězem prvního ročníku RC RALLY SRNÍN 2009. S téměř dvaadvaceti sekundami ztráty dorazil do cíle jako druhý v absolutním pořadí Tomáš Lovčík, který pilotoval Fiat Grande Punto S2000. S nepatrnou ztrátou osmi vteřin na druhého v pořadí dorazil do cíle pak třetí Radek Pavliš s Hondou Civic Vti. Nikoho asi už nepřekvapí, že pořadí ve skupině A je shodné s tím absolutním. Vítězem skupiny N se stal Tomáš Moravec se Subaru Impreza WRC, který tak potvrdil svou vynikající letošní formu a zopakoval si vítězství v této skupině z předchozí soutěže. Na druhém místě byl klasifikován František Slad s Volkswagenem Polo S2000 a na třetím místě Tomáš Rotšédl s Fiatem Grande Punto S2000. Časový rozdíl mezi prvním a třetím v pořadí hodnocení skupiny N byl jen zhruba dvacet vteřin, což dokládá, jak jsou souboje v této skupině vyrovnané. V hodnocení „poloaut“, rozuměj aut, které pohání jen jedna náprava, lépe řečeno F2 se vítězem stal Radek Galko, který premiérově startoval s vozem Citroën Saxo Kitcar. Pro stříbrnou medaili v této kategorii si dojel Petr Tichý se Suzuki Swift S1600 a na třetím místě se do cíle po problémech (nejen v úvodu soutěže) dostal Michal Nodes s Hondou Civic VTi. Kategorii juniorů vyhrál Dejv Mišálko s Mitsubishi Lancer WRC, druhý dojel Pavel Skoupý se Škodou Octavia WRC a třetí byl klasifikován Martin Kraus ml. Zbývá nám nakonec kategorie seniorů, kde se stal vítězem již zmiňovaný Frantin Doležal s mitsubishi a na druhém místě Jan Fazekaš st. s novým vozem Lancia Delta HF Integrale v původních továrních barvách Martini. A jak to dopadlo v hodnocení týmů? Nejúspěšnějším týmem 1. RC RALLY SRNÍN 2009 se stal RC Club Čistá, který si odvezl celkem třiatřicet bodů. Jen o bodík méně a druhé místo v hodnocení týmů si odvezl domácí RCT Krumlov. A třetí místo v týmovém hodnocení patří Bo-Fa Rallye teamu, který si odvezl patnáct bodů.

Myslím, že nebudu sám, když napíši, že se celá soutěž Pit Bull RC Rally týmu velice povedla a že už se všichni nemůžete dočkat třetí soutěže v pořadí, kterou bude 6. RC RALLY CENTRUM 2009, která se pojede na dopravním hřišti u DDM v Českém Krumlově již příští neděli, tedy 8. března 2009. Bude se jednat o třetí zimní soutěž v řadě nebo bude následovat změna povrchu? Tipování nechám už na Vás …


Dalibor Benych
dalin@centrum.cz

[Zpět]